Manuál obrany 2x7 pro začátečníky, dementy a ignoranty

zobrazit posledních    
kdopříspěvek
Shad 10.12.2007 10:51
k dodatku >>> pokud je to možné, moje poslední karta je X, nebo eso, jinak nejnižší možná

k bodu 4) >>> i když slohu neznám, nesu barvu, která mi jde ke spoluhráči (když je spoluhráč vpravo a na ruce mám barvy ččkkz ččzzz nesu červenou a ne zelenou i když mám od zelené AX - zaleží to i od předešlé hry, proto to není univerzální pravidlo)
 
psihlava 7.12.2007 20:51
Jedná se o orientační doporučení jak hrát v obraně 2x7 pro začínající hráče, dementy a ignoranty. Tento návod nezaručuje jak v obraně zahrát vždy ideálně a bezchybně. K tomu je potřeba znalost slohy. Cílem je upozornit na nejhrubší chyby a zlepšit tím kvalitu sehrávky.
Autoři nezodpovídají za finačních škod vzniklé užíváním tohoto manuálu.

2x7 není až tak složitá hra jak na první pohled vypadá, jedná se v podstatě o rozšíření klasické sedmy, kde aktér navíc práskne svojí nejsilnější /strkací/ barvu a ještě se zaváže 7 této barvy vzít předposlední štych. Kromě těchto 2 barev může mít ještě event. další karty kterým se říká chyby - jednak proto že nemá dost trumfů nebo strk, případně protože mu je Filepra neumožní narvat do talonu/ eso, X/
Hra se dá prohrát bud zabitím strkací 7 , nebo odhozením trumfové 7 dříve než v posledních štychu. Pozor: hra se prohrává i při opačném sledu sedem - v konečném důsledku se tedy dá říct že pokud je hra vyrovnaná většinou se hraje v podstatě o 8 štych .
Strategie obrany:jak už to v životě chodí: jít furt aktérovi po trumfech za cenu vlastních min. ztrát / tím je myšleno i spoluhráčovi trumfy/
pokud teda pominu 4 strky na straně obrany, kdy je strategií počkat na předposlední štych - dohrává se jen v psychiatrických léčebnách

1.nikdy tlačivou
2. mám silnou kartu hraju svojí silnou / dlouhou/ barvou
3. mám slabou kartu hraju svojí slabou / krátkou/ barvou
4. snažit se netrefit aktérovu chybu
5. trumfy velmi velmi opatrně

Těchto 5 bodů v podstatě stačí, následuje taková přiblblá štáva, kterou ani není potřeba moc číst
ad1. no coment - na stupni demence od 1 do 10 spolehlivá 10
ad 2. k tomu myslím taky není co dodat
ad 3.jestliže vidím že aktéra nechytám pak se snažím k tomu pomoci spoluhráči / hrajeme spolu ))/
nést od 6 a více je naprostý nesmysl, s aktérem budu v lepším případě odtrumfovávat i spoluhráče, v horším jen spoluhráče + stoupá riziko, že trefím aktérovu chybu
vyjíždět od 5 je to samé, ale v bledě modrém -- pokud neznám slohu od 5 nejedu/ pokud teda nemám 2x5/ štychů je 10, spoluhráč má od mých 5 max 3, do druhé barvy budeme muset stejně jít/ pokud nemám silnou kartu a nehraju na sebe/ , tenhle výjezd tedy nic neřeší jenom stoupá šance že trefím aktérovu chybu nebo připravím spoluhráče o trumfa / případně obojí/ . 100 procentně bych od 5 nejel pokud spoluhráč flekuje nebo mi v této barvě chybí ostrá/A neboX/.
na druhou stranu bych jel od 5 pokud vím o chybě v X v mé slabé barvě u aktéra
otázkou zůstává co například v situaci kdy mám 5 s oběma ostrýma a nic nevim
příklad: červené zelené2x7 mám na ruce A X Kr Fi Sp kule 789 žaludy 9 červ 9 zelená
já osobně bych v téhle situaci asi jel od 5 pokud neznám slohu ,není flek a nehraju to s nějakým známým střelcem pokud má chybu v X tak je to naše ,jinak je to asi stejne v řiti
no nic tohle téma nechám asi někomu jinému
4. při vyrovnané kartě např 4+4 nesu tam kde mám např. AX nebo aspon 1 ostrou / A neboX/
ad5. A kdy trumf: I.vysoký trumfy: mám 3 nebo 4 vysoké trumfy, žádné tlačivé, slabou barvu kterou aktér nemá
logika: částečně odtrumfuji aktéra, spoluhráč ho dorazí na vysokou tlačivou nebo chybu
příklad: 2x7 červené zelené. Mám 5 kulí A,X,9 červ. 2 žaludy.
1.spoluhráč nese žaludu aktér trumf
2. aktér eso zelené já trumf
3+4 nesu A,X trumf
5. žaluda
II. nízký trumf bez znalosti slohy jen zcela výjimečně, pokud mám např 3 nízké trumfy
a nechci se trefit spoluhráči do chybové X na kterou doufám že to uhrajeme.
příklad: 5 kulí, 8,9,sp červ., 2 žaludy
1. spoluhráč nese žalud aktér trumf
2. aktér eso zelené já trumf
3. žaluda, žaluda trumf
4. zelená trumf zelená
5. nesu trumf
Logika: Předpokládám že aktér má 5 trumfů a nechci trefit jeho chybovou X. Pokud má plonk X kulovou vyhráváme. pokud ne je to stejně prohrané. Problém je ,že může hrát 2x7 na 4 trumfy a 6 tlačivých. Pak trefí spoluhráče Je to ale i o psychologii. Bez výnosu je hra 4trumfy+ 6 spíše pro kaskadéry nebo dobré znalce , pokud aktérem bude vcelku normální člověk asi bych do toho i bez znalosti slohy šel.
B. kdy trumf ne v podstatě vše mimo výše uvedeného
na 1-2 trumfy moc variant nevidím, leda tak AX trumf + 8 karet v jedné barvě a výnos
jako ultrademence / opět stupeň 10/ je například výjezd posledním nejvyšším trumfem v 7 štychu / t.j mám na ruce 4 karty z toho nejvyššího trumfa a nesu/
je potřeba si uvědomit že aktér prohrává pokud obrana bere 8 štych / v této situaci to mám loženě vyhrané/ aktér pak hraje 7 opačně tj. prohrál
Dodatek: ve hře 2x7 platí stejná pravidla pro spolupráci v obraně jako u jiných her, shazuji od nejvyšší karty k nejnižší tj. sedma znamená že je to moje poslední karta v této barvě , Esa a X nemají v této hře žádný význam / pokud není 100/ -- jedu vždy esem a ne nízkou kartou.
 
psihlava 7.12.2007 20:50
pokusil jsem se vytvořit manuál pro začínající hráče, který by měl být pomocnou berličkou v obraně 2x7 jednak proto, že si myslím, že je to potřeba, jednat proto, že jsem se do toho blbě navezl. Slibuju si od toho zkvalitnění sehrávky. Nedělám si iluze, jedná se o pohled průměrného hráč na to jak by měl hrát hráč slabý a obsahuje chyby a nepřesnosti - budu rád pokud mi je dobří hráči opraví a jednotlivá
témata rozšíří. Nesnažil jsem se o nějakou superdokonalost, nechci tento návod vytvořit ale iniciovat. Nefixuju se ani na formu takže pokud se toho nějaký investigativní narátor ujme budu rád.