7

Příručka mariáše

Rady jak hrát a vyvarovat se chyb, zaměřeno na na licitovaný mariáš

Tip: Zahraj si mariáš online na www.talon.cz

Toto je pracovní verze ...

Vítám pomoc, pokud chceš přispět, ozvi se.
Cílem je pomoci začátečníkům a zlepšit úroveň hry na serveru.

Obsah

O příručce
Definice
Durch
    Volba
    Chytání
    Gríšův podrobný popis

O příručce

Tato příručka je určena začátečníkům. Pokročilým hráčům asi moc nepomůže.

Vznikla na Mariášovém serveru na adrese http://talon.cz/.
Na jejím vzniku se podíleli tamnější hráči:

Filepra(filepra@talon.cz) - kostra, durch
Grisa(grisa@post.cz) - durch
   další doufám přibudou!!!

Definice

aktér - hráč, který volil hru a hraje sám proti obraně
obrana- hráči, kteří hrají spolu proti aktérovi, body se jim počítají dohromady
ostré - desítky a esa; při hrách, ve kterých jde o body se každá uhraná ostrá počítá za 10 bodů
zdvih - nebo štych: hromádka karet, která vznikne tak, že hráči popořadě vynesou po jedné kartě

Durch

Při hlášení durcha (durch znamená skrz) se aktér zavazuje, že uhraje všech 10 zdvihů. Desítka je mezi devítkou a spodkem. Ostré smí do talonu. Aktér začíná. Obrana vítězí, pokud dobere některý ze zdvihů.

Volba

Durch je hratelný s jednou větší nebo maximálně dvěma menšími dírami.

A K Sv + další 1- malá díra, chycená jen pokud jsou 4 proti u sebe
A K + další 3 - většinou projde
A K + další 2, 1- větší díra
A + další 1 - větší díra
A + další 2, 3...- neuhratelné
jedna nízká- pokud není další v talonu, může projít

Při hře začni od ložených barev, díry si nech na konec. Když máš 3 a více barev, můžeš se pokusit zmást obranu tím, že jako první nebo druhou nesenou barvu vyneseš tu, kde máš díru.

Flekovat doporučuju jen loženou hru (pokud to neodporuje domluvě).

Chytání

Barvy, které držíš jsou ty, na které můžeš chytat aktéra, tj. na začátku např.:
K 7 nebo Sp X 9 8

Zásady (nedodržení je hrubá chyba):
  • pokud můžeš, při první příležitosti ukaž, které barvy držíš
  • ukazuje se nejvyšší možná karta

    Například pokud máš na začátku v barvě:
    K Sp 7 - ukaž spodka
    A K Sv - ukaž eso
    Sv Sp 8 7- ukaž svrška
    K 7- držíš, ale nemůžeš ukázat
    Sp X 9 8- držíš, ale nemůžeš ukázat, pokud tato barva nešla

    Pokud můzes ukázat víc barev, ukazuj od nejnizsi karty: pokud v jedné barvě ukazujes spodkem a v druhé esem, začni spodkem. Spoluhráč tak bude mít jistotu, ze drzis obě.

    Po ukázání všech držených barev hraj ostatní barvy, a ne ty, které držíš.
    Pokud neseš barvu, kterou nedržíš a ještě nešla, nes co nejnižší, aby si spoluhráč nemyslel, že ji držíš.

    Flekování

    Rozhoduje kolik karet může být ložených.
    Nezapomeň, že v barvě, kterou nemáš ti utíká celých 8.

    Pokud může být ložených míň než 10, můžeš flekovat, pokud míň než 7, můžeš flekovat za limit.